23 Şubat 2011 Çarşamba

Hımmm misss, ayva tatlısı..

Ayva, en sevdiğim meyvelerden biri.


Gerçi üzülerek söylüyorum bizim evde fazla meyve tüketilmez. Çok nadir olmakla birlikte canımız bazı meyveleri ister, alırız, bir kez yedikten sonra da diğerleri çürüyene kadar buzdolabında kalır. Neyse kötü huyumuzdan bahsettikten sonra gelelim konumuza. Bir süredir duran ayvaları değerlendirmek istedim. Sevgili anneciğimin o güzel tarifiyle ayva tatlısı yaptım..




Tümünü fotoğraflasaydım çok daha güzel bir görüntü olacaktı ama neyse ki son anda aklıma geldi de bir tanesini çektim. Eşimden tam not aldım, açıkçası ben de beğendim :)) Eğer yapmak isterseniz tarfi paylaşıyorum. Afiyet olsun :)

Malzemeler:
3 adet orta boy ayva
3 bardak su
3 bardak şeker

Üzeri için;
Ceviz ve kaymak (İsteğe bağlı)

Yapılışı: Soyup ikiye böldüğünüz ayvaları tencereye dizin (çekirdeklerini de mutlaka koyun), üzerine 3 bardak suyu ekleyin. Sadece su ile 15 dk. pişirdikten sonra her ayvanın içine 1/2 bardak gelecek şekilde şekeri ekleyin. Kısık ateşte yaklaşık 1 saat daha pişirin. Soğuduktan sonra ceviz ve kaymakla süsleyerek servis edebilirsiniz. Sevgiler :)
  

11 yorum:

Sevdiye dedi ki...

afiyet olsun,bugün canım acayip tatlı çekiyor,inadına takip ettiğim blog sahibeleri tatlı yapıp duruyor :)gideyim ben de yapayım bari...

Didem dedi ki...

Sedocum, aslında yayınlarken de kimsenin canı ister mi diye düşündüm. ah ah keşke sana gönderebilseydim :(

Unknown dedi ki...

bu ayva şahane birşey reçeli de çok güzel olur.ellerine sağlık çok güzel gözüküyor tadını tahmin bile edemiyorum...

Sevdiye dedi ki...

ayy sağol canım yaa,merak etme körelttik nefsimizi,indirdik miğdeye sufleyi,aldık kiloları oooh yan gel yat :)

Didem dedi ki...

Kanaviçeci, valla haklısın ben de ayva reçelini çok seviyorum. Çok tesekkür ederim.
Sedo, afiyet olsun. tatlı deyince akan sular durur benim için. bu arada sufleyi de çok severim..

Filiz dedi ki...

bende çok severim ayva tatlılarını, birazcık gıda boyası koyuyorum ben sanki kırmızı kırmızı gözümüde doyuruyor :) reçelinide çok severim :) bak şimdi canım istedi :)))

Didem dedi ki...

Filiz, ben de kırmızı halini daha çok seviyorum. Ama gıda boyam yoktu :) ben de uzun uzun pişirdim rengi değişsin diye. eğer yaparsan sana da afiyet bal şeker olsun :)

Şenay- Doğam dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor...:)

Didem dedi ki...

Çok teşekkürler :)

YETENEK-SİZİN dedi ki...

enfesss yemede yanında yat:) buarada kelime doğrulamanızı kaldırabilirseniz yorum yazanlar daha rahat ederler...

Didem dedi ki...

Yetenek-sizin, çok tesekkür ederim. kelime doğrulamayı kaldırdım, umarım daha çok yorum gelir :)) bu arada günlerden sonra ilk kez giriyorum bloguma biraz gecikmeli oldu